Och så har ytterligare ett nytt kapitel på vår resa börjat, Indonesien. I söndags kväll anlände vi på flygplatsen i denpasar och vi tog därifrån en taxi till vårat hostel. Vi var båda väldigt trötta och somnade därför rätt snabbt.

Vår första riktiga dag i kuta så gjorde vi inte så mycket, vi gick omkring och tittade, tog en sväng ner till stranden och käkade lunch. Stranden där var verkligen ingenting att hänga i granen. Mycket skräp och annat äckligt längs hela stranden/i vattnet. I staden är det väldigt mycket folk/bilar och det är mest kaos. Vi kände rätt snabbt att vi ville därifrån, så vi bokade oss i en buss plus en båt som skulle ta oss ut till Gili öarna redan nästa dag. På kvällen hade vi ändå tänkt att gå ut och äta middag och eventuellt ta en öl, vi skulle bara ta en liten powernap först. Powernapen slutade med att vi sov i 14timmar. Det var väldigt välbehövligt.

Igår tog vi då alltså bussen och båten för att komma ut till Gili. Allt gick bra, tog lite längre tid än förväntat men så är det alltid här borta. Vi träffade tre svenska killar på båten som vi började prata med, och vi bestämde oss för att leta hostel tillsammans. Vi lyckades hitta ett väldigt snabbt så det var skönt, dock ska vi byta till något annat idag. Vi badade lite i poolen och sen gick vi ut och käkade middag tillsammans.

Frida, en "jobbarkompis" hemifrån, är också här på gili. Så efter middagen bestämde vi oss för att gå till hennes hostel för att kröka lite, och sen gå ut. Skitkul att träffa henne här på andra sidan jorden!

Idag ska vi leta nytt hostel och sen blir det nog bara till att ta det lugnt på stranden. Vi blir nog kvar här på ön i minst en vecka!

Hoppas att ni har det bra där hemma, puss.