Just nu ligger jag på en solstol vid poolen och väntar på solen, haha. Det är tredje dagen med moln, igår och i förrgår var det både regn och åska, inget härligt alls. Nathalie håller på att ta sitt dykarecertifikat så jag har fått roa mig på egen hand dem senaste dagarna. Planen var ju att jobba på brännan men det gick ju som det gick. Jag har i stället gått på oljemassage, fotmassage, kollat på tv, gått runt på ön, skypeat och trotsat molnen och legat vid poolen och lyssnat på poddar. Tiden har faktiskt gått riktigt fort. Kvällarna har vi spenderat med middag tillsammans med Nathalies dykargrupp, riktigt kul att hänga med nytt folk.

Nu är det inte alls långt kvar på resan och det är lite delade känslor men mest känns det nog skönt. Tillbaka till verkligheten och få vara lite produktiv på dagarna. Jag ser så mycket fram emot att få träffa alla hemma igen och visa bilder och berätta om resan. 

En jobbig sak här i Thailand är att lokalbefolkningen är så fruktansvärt dåliga på engelska. Man kan ju tro att dem som jobbar på restauranger till exempel ska förstå vad man säger men icke. Igår beställde jag en rätt som heter Massamancurry, sjukt gott men den kan vara rätt stark. Därför bad jag om "no spicy" två gånger. När maten sedan kom ut var min rätt helt röd, ett varningstecken. Jag smakade en droppe och jag trodde jag skulle dö, min mun brann! Jag fick gå tillbaka med maten och få något annat, som för övrigt också visade sig vara ganska starkt men det gick att äta. Det är bara ett av alla missförstånd som dagligen uppstår pga språket. 

Här ligger jag just nu


När vi red elefant häromdagen

Strandbild från Phi Phi


På Phi Phi träffade vi Jaja som vi lärde känna i Nya Zeeland, så kul!


Kram på er

Kommentera

Publiceras ej